tisdag 28 augusti 2012

Uptown girl

Eftersom jag firade terminsstarten kvällen innan uppropet med skumpa och J och A var det lite segt att ta sig upp första morgonen. Hade dock sinnesnärvaro nog att inte hoppa upp ur sängen och dra upp rullgardinen som jag brukar, kom ihåg att när jag drog ner den så var det byggnadsställningar utanför så det fanns en risk att dom var kvar och befolkade, så att säga. Och mycket riktigt, efter att ha fått på mig kläder nog för att inte vara okysk drog jag upp och stod öga mot öga med en främmande man. Som jag förresten undrar om det är en av dem som hamrar livet ur sig klockan sju på morgonen fast det står att man ska försöka inte hålla på med ljudliga aktiviteter innan åtta. Men tack, vakna en halvtimme tidigare var ju precis vad som stod i DN att man skulle göra. Dock hade jag tänkt att inte följa det rådet.


Överlevde upprop och hade en intressant föreläsning om sjukvårdens framväxt och utveckling, eller nåt sånt. Skolkade dock från sista timmen (vilken moral...första dagen!) och åkte och gav blod (se där...god!). Sen var jag hemma hos L, snikade middag och drack te och när jag kom hem orkade jag fortfarande inte packa upp. Måste lite för annars tar sig inte min hund fram när hon kommer idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar