söndag 16 september 2012

Hur dumhet öppnar dina sinnen för glädje

Kan vara den underligaste veckan i mitt liv.

Har just avslutat 72 timmar av konstant omväxlande fylla/bakfylla vilket väl iofs inte var underligt, bara en del av det. Men jag har fått dansa, jag har fått ha kul, andra har fått ha kul åt mig (får jag anta). Dagens svamputflykt var mer trevlig än särskilt givande svampmässigt, men tror jag lyckades artbestämma en fårticka. Out of nowhere!

Har upptäckt att mitt orkesterengagemang kommer kräva att jag
1. Repar
2. Övar
Då mitt liv består i princip uteslutande av nöjen för tillfället (nåja, plus minst 30 timmars schemalagd undervisning i veckan då) så känns det här tungt. Det, och
1. Projektarbete
2. AT-ansökan
Suck. Annars är jag under omständigheterna nöjd. Man kan väl säga att det beror på
1. Ärlighet
2. Acceptans
3. Ev. dumhet (detta är oklart, men verkar troligt).

Egentligen borde jag väl skriva om veckan. Men jag tror det är bäst jag låter bli.

Kan säga att den fantastiska foxy A fyllde 25 år i torsdags och firade på ett sätt som gjorde en födelsedagsälskare som jag riktigt nöjd. Hemgjord mexmat av det fantastiska slaget. Att vi sen slutade på en karaokebar nära dig samt fick hela Max att sjunga ja må hon leva klockan ett på natten=bara bonus.

Har också genomfört min första gynundersökning och fått förklarat för mig varför jag gjorde alla handgrepp jag gjorde, och i slutänden faktiskt förstod, på de gravida kvinnorna i Kenya.

Har dessutom upptäckt att Jossan och Kringlan poddat i ett år utan min vetskap. Det är många poddar att lyssna ikapp på! Det kanske till och med kan bli städat här hemma...

Ikväll blev det Koh Phangan med min italienska, som imorgon åker hem till Italien. Men vi ses igen. Har fixat en ny inneboende, som beskriver sig själv som "ordningsam". Aj aj aj...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar