tisdag 30 oktober 2012

En tisdag i oktober

Lyssnar på spotifylistan "romantic song time" under denna tentainläsning. Varför det blev så vet jag inte riktigt, och det är smörigt men också ganska sorgliga toner upptäckte jag. Det var en av de tidigaste listor jag gjorde där för en tre år sedan när man skaffade spotify. Tentaplugget går sådär. Eller problemet är att även fast det känns som att jag inte har pluggat ett dugg så känns det rätt bra när vi går igenom gamla tentor och motivationen att plugga mer går ner enormt. Och jag borde ju bara tokplugga så att det säkert går, inte sugen på en sista omtenta. Vilket inte är omöjligt eftersom 25% inte klarade tentan i våras. Ojdå. Som man säger.

Undrade vad som skulle hända den här tisdagen, förra fick jag reda på att jag var finalist i stora primärvårdspriset och ska få åka till Göteborg och gå på fest och bo på hotell och tisdagen innan dess ringde de från Eskilstuna och berättade att jag hade fått AT där. Dagens goda nyhet var mindre men icke desto mindre god, jag fick min vårdcentralsplacering endast knappt 15 minuters cykelväg hemifrån, ingen pendling, inget andra sidan stan. Yey!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar