torsdag 3 januari 2013

Lugnet före stormen

Det känns som lugnet före stormen. Jag är inte särskilt stressad, trots förestående examen, fest, flytt och resa. Kanske är det för att jag har varit duktig och avverkat fyra av fem jourer nu på jullovet och därför kommer ha många lediga dagar nu när det närmar sig, men med större sannolikhet är jag bara dum. Vilket ju på ett sätt är skönt, när spelandet på julklappsxboxen inte känns som prokrastinering utan som att jag har saker och ting under kontroll.

Heldag på ambulansen idag, tio timmar av vilka alldeles för många var seg seg väntan. Men värt det, att åka med blåljus och sirener var coolare än jag föreställt mig och jag var lite besviken att inte alla vi åkte förbi stannade, vände sig om och pekade. Men då skulle väl ambulanspersonalen få hybris, så kanske är det lika bra. Åh jag ska posta en bild på mig jag tog i omklädningsrummet men från telefonen. Vi fick lite töntigare kläder än personalen, men det var coolt ändå.

Sen bjöd jag helt fräckt in mig till Lily som hade Latinolof på besök (from nu ska alla bli tilldelade namn i min blogg, det blir kul. Inte så kul som piratnamnen dock, det var väldigt kul), det var tredje kvällen i rad som jag tyckte att jag var ett sällskap de borde ha. Och att jag borde få lagad middag. Det fick jag. Jag är så bortskämd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar