tisdag 22 maj 2012

Jag gillar att skriva vad jag har gjort, tydligen. Min helg:

Det är fantastiskt fint och snuskigt stressigt. Men det ena väger upp det andra och är man sen lite bakfull som idag så orkar man inte heller tänka på det stressiga. Måndagsfylla, och glädjen över att vara student.

Här klämdes inga dagar utan stenhård undervisning hela fredagen, sen var det direkt till bokcaféet Projektil (där den uppmärksamme läsaren kanske minns att jag var på vernissage i tisdags, om jag nu skrev det, minns inte) och mingelspela på queerbal, vilket var så kul som det kan bli när man har en påhittig klarinettist och en halvgalen basist med sig, dvs för jävla kul. Sällan jag är opeppigast på en spelning, och då är lägstanivån hög!

Massa snygga människor som man också fick ta sig ett snickesnack med när man stannade en stund på den veganska middagen. Sen hem och laga svensk kladdkaka ur italienskans svenska kokbok som hon fick i födelsedagspresent och fira att det var Erikdagen. Av mig fick han en karta över där vi ska bo i sommar. Okej, det kan ha varit jag som ville ha den. Hurra för att ge andra vad man själv vill ha!

Mot Eskilstuna, sova, sen till Kumla och provköra elmoppe. Lite kär, det var ju för kul att köra moppe! Men för dåligt batteri för att kunna pendla i sommar så den lämnade vi bakom oss. Lunch på Sibylla i ett sommarvackert Kumla. Nu vet inte jag om det finns någon stad i Sverige som inte har en viss charm på sommaren, Kumla var i alla fall inget undantag. Men här kommer ett observandum i livet: Sibylla hade inte sina goda sojaburgare utan har även dom numera de vedervärdiga grönsaksburgarna. Buhuuu! Besvikelse!

Karlskoga. Hämtpizza med fina fina H och bröllopssnack. Bland annat. Norrgården. Hundarna badade i bajs, jag svor. Erik satte potatis i gräsmattan och vi gjorde ingenting på hönsburen. Sen åt vi prinsesstårta och åkte hem och testade den nya persiska restaurangen med middagsgänget. En vegetarisk rätt, grillade grönsaker. Gott, men 2012, har vi inte kommit till två vegetariska rätter på den i övrigt långa menyn då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar