torsdag 17 maj 2012

och solen har sin gång

Jag skulle vilja lägga ut lite bilder, det blir ju mycket finare då, men det ska fan till att orka. Snart snart snart kanske kanske.

I år är första året jag inte är ledig på klämdagen i kristhim. Så här är det alltså att vara vuxen. Astråkigt. Kanske lika bra, för om jag hade varit ledig hade jag nog stuckit ner till Öland (vill!) och det har jag väl egentligen inte riktigt tid med. Så, istället, en heldag av min absoluta hatsysselsättning: Packning. En hög till Lindesberg, en hög till Transsibiriska järnvägen, en hög till Eskilstuna, en hög till Uppsala i höst, en hög med vintersaker, en hög med grejer som jag inte behöver innan vi flyttar härifrån, en hög till second hand.... Fan vad prylar man har! Och jag är ju inte värsta shopparen ändå, kan inte komma på ett enda klädesplagg jag har köpt i år.

En hel dag, vi har kommit kanske en tiondel och mitt humör är i bott. Suck.

Men vi har ätit gott (det blev ärtsoppa! och plättar. och punsch.), och är fortfarande glad efter gårdagens firarkväll med kompisar, skumpa och tårta. Så mycket att fira! Och så har vi repat inför queerbalen imorgon, jag och klarinettkompis och en ny basbekantskap. Det var trevligt. Jag har alltid velat vara kompis med en basist, de är så användbara, och nu tror jag att jag ska lyckas. Han verkade himlans schysst också. Kom igen, svara ja på min vänförfrågan på facebook (avd. så vet man).

Imorgon åttatillfyra. Sen queerbal. Sen packapackaåkaåka stresshelg. Och om två veckor imorgon är det tenta. Och utflytt. Och fest med spex. Hur mycket kan man dra ut på två veckor? Det vore liksom skitbra om det vore aslänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar