måndag 28 maj 2012

När jag började skriva visste jag inte att det här skulle handla om dans

I fredags hamnade jag på klezmerspelning. Ibland händer ju sånt i ens liv, och det är ju bara att tacka och ta emot. Halva min bekantskapskrets verkade också ha hamnat där. Man kanske skulle vara duktig på ett instrument som inte var ganska oanvändbart, tänker jag förstrött men förtränger såna syndiga tankar och spanar snart ner i den gyllene drycken igen. Med betoning på tungans spaning. Jag dansar, men bara lite, åh vad för lite jag dansat på sistone! Och bland mina skickade sms ligger klockan två på natten ett till en J på en folkhögskola nära mitt hjärta
Om jag fick dansa i evighet tror jag att jag skulle vara lycklig
Klockan kvart i fyra har jag fått svar
Jag med

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar