tisdag 15 maj 2012

Och ute blommar häggen, jag hinner knappt känna doften

Efter gitarrlektionen (den sista, no more skämskvällar över att man inte har övat ett skit) tog den tidigare något avståndstagande läraren ovanligt mycket kontakt och följde oss en lång bit och snackade. Mycket oväntat.

Innan dess var jag på vernissage på bokcaféet Projektil där Annas inneboende ställde ut sina foton. Det var snyggt. Man kan kolla lite här om man vill. Och det vill man.

Innan dess lagade jag trattkantarellsoppa. Väldigt ambitiöst, framför allt som jag faktiskt lagade mat igår också (självmordprojektet laga pasta till en italienare. "Is this pasta bolognese?" "Eh....no....it's spagettimedköttfärssås. Very swedish."). Jag har inte lagat mat på veckor typ, och i frysen har det varit tomt på matlådor. Tack för reservsojakorvarna, man kan ju variera dem i oändlighet: en dag med pasta, en dag med matvete, en dag med bulgur osv. Men nu är jag back on track, tror till och med att det blir ärtsoppa på torsdag. Om jag nu kommer ihåg att lägga ärtorna i blöt imorgon. Sannolikhet på det? Sig asymptotiskt närmande noll, som Carl Bildt skulle ha sagt (enligt radioklippet, enligt DN-artikeln säger han asymptotiskt nära noll vilket som jag har förstått det är mer rätt sätt att uttrycka sig).

Dagens lärdomar i skolan:
Inga om allergier (ingen lärare dök upp)
Lite höftundersökningstips bebisar (fick bara undersöka en idag, vars far verkade tro att jag skulle bryta av benen på hans barn. Pinsamt.)
En del om barnkirurgi (körtelbuk och Hischsprungs sjukdom)
En del om barnneurologi

Oj det där ser ju fint ut när man radar upp det sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar